سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاسیسات حرارتی و برودتی

منبع انرژی در چیلر


 چیلر جذبی دقت کنید نه چیلر تراکمی آب خنک برای تولید برودت نیاز به انرژی حرارتی دارد که این انرژی با توجه به مکانیزم چیلر و موارد استفاده به سه صورت بخار، آب داغ یا گرم و شعله مستقیم به چیلر داده می شود. هر کدام از این حالت ها برای موارد خاصی مناسب است و نسبت به بقیه حالت ها مزایا و معایبی دارد. لازم است در انتخاب نوع چیلر و حالت گرمایش آن دقت زیادی گردد زیرا در انتخاب نامناسب، مسائل و مشکلات متعددی را به وجود خواهد اورد.
یکی از حالت های انرژی که به چیلر داده می شود انرژی بخار می باشد همان طور که می دانید
کندانس شدن بخار آب انرژی نسبتا زیادی تولید می کند که مقدار آن با توجه به فشار و دمای بخار متغیر بوده و برابر با حاصل ضرب جرم بخار در تغییرات آنتالپی در آن فشار خاص می باشد.
چیلرهایی که توسط بخار تغذیه می شوند در دو مدل یک مرحله ای و دو مرحله ای ساخته می شوند که در فصل های قبل مفصلا توضیح داده شد. بخار مورد نیاز برای هر کدام از این مدل ها باید مشخصات خاص خود را داشته باشند. مثلا چیلر یک مرحله ای با SSE نیاز به بخار با فشار معمولی (بین 2 تا 12) دارد. در صورتی که برای چیلر دو مرحله ای یا SDE نیاز به بخار با فشار حدود 120 می باشد. همان طور که می دانیم تجهیزات مرتبط با بخار 120 بسیار پیچیده تر از تجهیزات مرتبط با بخار 12 می باشد. همچنین منبع تولی بخار 120 گرانتر و کنترل آن نیز سخت تر می باشد ولی در عوض مصرف انرژی چیلر دو مرحله ای کمتر می باشد. با توجه به شرایط خاص و موارد استفاده چیلر تراکمی هوا خنک یا آب خنک یا چیلر جذبی، نوع منبع تولید و همچنین تجهیزات بخار تعیین و مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است مصرف بخار در چیلرهای یک مرحله ای ساخت شرکت ساری پویا به شرح زیر می باشد؛
ای مرحله یک بخار مصرف مقدار=18.7×تناژ
همچنین در چیلرهای دو مرحله ای ساخت شرکت ساری پویا برای بخار با فشار 120 به قرار زیر می باشد؛
مینی چیلر بخار مصرق=10.6×تناژ
2-1-4- آبداغ
معمولا آب داغ به آبی گفته می شود که دمای آن بیش از 100 درجه سانتی گراد باشد. آبداغ حالت دیگری از انرژی است که به چیلر داده می شود و فقط در چیلرهای یک مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد و برای چیلرهای دو مرحله ای امکان استفاده از آن وجود ندارد. در این حالت در قسمت زنراتور چیلر تغییر فاز صورت نمی گیرد و فقط تبادل انرژی با کاهش دمای آب داغ ممکن است و این مقدار انرژی برابر است با حاصل ضرب جرم آب گذرنده در ظرفیت گرمایی ویژه آب در تغییر دمای آبداغ مثلا اگر در هر ثانیه 10kg آبداغ با دمای 100? وارد ژنراتور شود و از سمت دیگر با دمای 90 درجه سانتی گراد خارج شود، در هر ثانیه معادل 420 کیلوژول انرژی وارد ژنراتور شه است. هر چه دمای آب داغ بیشتر باشد،
در این حالت وزن مخصوص در درجه حرارت اتاق برابر 1.6 می باشد . حدود 200 سی سی از محلول را با غلظت حدود 54 درصد از شیر خروجی پمپ محلول به عنوان نمونه خارج کنید.
د: محلول را در داخل ظروفی که کاملا بسته باشد نگهداری کنید.
4-6- کنترل کیفیت آب برج خنک کننده
پایین بودن کیفیت آب برج، به کاهش راندمان مبدل حرارتی از طریق رسوب گذاری و یا خوردگی منجر شده و به لوله ها آسیب می رساند.
کیفیت آب باید بر اساس صفحه بع باشد.
الف: کیفیت آب مصرفی به شرح زیر می باشد؛

آب گرم در صنعت چیلر

تعمیر و نگهداری تاسیسات حرارتی برودتی

تعمیر و نگهداری تاسیسات سرمایشی گرماشی حرارتی برودتی

تعمیر موتورخانه در تهران

تعمیرات دیگ بخار تهران

تعمیر چیلر در تهران

 تعمیرات تاسیسات