سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاسیسات حرارتی و برودتی

مقایسه ی چیلر های جذبی نسبت به چیلر های تراکمی – تبخیری


1- چیلرهای جذبی از انرژی گرمایی برای تولید برودت استفاده میکنند در حالیکه چیلر های تراکمی – تبخیری از انرژی الکتریکی بهره میبرند. با توجه به ارزان بودن سوخت و منابع انرژی گرمایی در ایران، هزینه بهره برداری چیلر های جذبی به طور قابل توجهی پایین تر از چیلر های تراکمی- تبخیری خواهد بود.

داکت اسپیلت زانتی دستگاه هواساز صنعتی فن کویل سقفی توکار  چیلر تراکمی آب خنک  چیلر تراکمی هوا خنک  مینی چیلر

2- با توجه به این که مصرف چیلر های تراکمی- تبخیری با ظرفیت 200 تن تبرید حدودا برابر 170 کیلو وات میباشد و مصرف برق چیلر جذبی با همین ظرفیت برابر 3 کیلو وات می باشد لذا مصرف برق پروژه  حدود 167 کیلو وات کاهش می یابد. این امر محدوه ی مصرف پروژه را کاهش داده و هزینه های دیماند را تقلیل میدهد.
3-نظر به این که مصرف چیلر های جذبی بسیار ناچیز می باشد لذا هزینه آبونمان برق نیز در مقایسه با چیلر های تراکمی- تبخیری کاهش میابد.
4-چیلر های جذبی تقریبا فاقد قطعات گردنده بوده و در نتیجه میزان مصرف قطعات یدکی و نیاز به تعمیرات در آنها بسیار کم می باشد لذا برای محیط های حساس از نظر کاهش سر و صدا بسیار مناسب است.
5-آلودگی سر و صدا و لرزش در چیلر های جذبی نسبت به چیلر های تراکمی- تبخیری بسیار کم می باشد لذا برای محیط های حساس از نظر کاهش سر و صدا بسیار مناسب است.
6-بهره برداری از چیلر های جذبی بسیار ساده و آسان بوده و با آموزش بهره برداری در زمانی در حدود دو هفته میتوان افراد بهره بهره برداری را برای این منظور آماده نمود.
7-اگر چه سرمایه گذاری اولیه برای چیلرهای جذبی در صورتیکه ظرفیت آنها کم باشد نسبت به چیلر های تراکمی- تبخیری بیشتر می باشد اما با توجه به کاهش در هزینه دیماند، هزینه ی آبونمان و کاهش تعمیر و نگهداری چیلر، این افزایش سرمایه گذاری اولیه مقرون به صرفه خواهد بود.
8- از نظر حفظ محیط زیست و اخذ گواهی ISO 14001، چیلر های جذبی  هیچگونه آلودگی برای محیط زیست نداشته و لایه ازون را تخریب نمیکند. در حالیکه کاربرد چیلر های تراکمی- تبخیری که با گاز های CFC  و HCFC کار میکنند، خود مانعی در برابر اخذ گواهینامه ایزو میباشد.